Torsby Sportbladet har pratat med Rinn tränaren Henrik Bood efter förlusten mot Säffle SK2.
Hur analyserar du dagens match?
Vi växer in i matchen allt eftersom, ligger för långt ifrån dom i första halvlek men skapar ändå chanser för åtminstone ett mål. I andra halvlek jämnare och på slutet tycker jag vi är bättre och Säffle slår långt.
Lite oflyt som på ena av deras mål att den tar i muren och går in i mål också.
Idag hade Andreas Hedström och Petter Johannesson lyfts upp från backlinjen till mer offensiva positioner, vad var tanken?
Petter med en bra vänsterfot men även snabbhet vi ville testa lite högre upp, har spelat där tidigare ifjol också.
Hedström spelade mycket på innermittfältet ifjol och bra bollvinnare med tungt distansskott och väldigt fysisk spelstil.
Henric Ericsson började på avbytarbänken, taktiskt drag eller handlar det om någon skadekänning?
Vi ville testa lite och ingen annan anledning än det, Henric liksom de andra som startade på bänken skulle lika gärna kunnat startat och vi har en väldigt jämn trupp men alla spelare har lite olika egenskaper och styrkor som kan utnyttjas olika från match till match.
Det blev en del boll jagande för er under den första halvleken, mer tydligt kanske första kvarten, vad hade ni för taktik mot ett erkänt duktig spelande Säffle SK2?
Vi ville stå högt på dom då vi vet att de gärna vill rulla och försöka tvinga dom slå långt, även försöka nyttja vår fysik. Tyvärr så ligger vi lite långt ifrån dom i markering i första halvlek så de kommer upp för enkelt med kontroll. Trots det inga spelmål de gör i första utan kommer två mål på fasta situationer.
Andra halvlek mycket bättre och tätare i markering.
Dom går upp i en 0-2 ledning, med två avslut där ni inte har marginalerna på er sida?
Nej de har inte varit det så många matcher i år, första hörna där de nickar på Daniel Persson och sedan är Ogge på den men tyvärr går den i mål. Andra frispark som styr i muren och i bortre gaveln.
Vad var budskapet från dig till laget under halvtidsvilan?
Ligga närmare dom och vara kvickare i skallen i besluten, både med och utan boll.
Gjorde du några taktiska ändringar inför den andra halvleken?
Justera pressen lite och byte där Henric Ericsson gick in på högerbacken istället för Kevin som fått gult kort i första.
Kändes som att ni spelade mer fysiskt i andra halvlek, tankar om det?
Medvetet och blev även så naturligt när vi kommer närmare i markeringarna.
Daniel Persson gjorde enligt mig en väldigt bra första halvlek, ett avbräck när han tvingades utgå i början av andra halvleken?
Självklart, Daniel en trygghet på mittbacken idag, ligger alltid rätt och kliver alltid in rejält i alla situationer. Blir rotation som inte är planerad.
Hur såg du på straffsituation som domaren blåste straff?
Trodde domaren blåste frispark för oss först då Skoog var den som blev nedriven. Men Säffle skriker och domaren faller för det och blåser straff, vet inte alls hur domaren gör den bedömningen?
Vet inte hur många straffar som dömts mot oss i år men vi har inte haft någon än.
Ni reducerade till 1-3 genom Mattias Persson som sedan tvingades utgå, har du någon information om hur allvarligt det kan vara?
Inte ännu, kändes ändå lite bättre för honom efter matchen trots att han haltade fortfarande.
Carl Lundell reducerade sedan i matchens nästsista spark och det blev er fjärde uddamålsförlust för säsongen, vad är du mest nöjd med samt minst nöjd med?
Nöjd med hur vi höjer oss i andra halvlek. Mindre nöjd att vi inte riktigt är på tårna i första, åtminstone inledningsvis.

